Wie heb ik aan de lijn?

Ben je een echte beller? Iemand die urenlang achter de telefoon kan kletsen met vriendinnen of familieleden of zelf vreemde mensen? Dan ben je een echte mensenmens. Je bent lekker sociaal en neemt niet snel zomaar een blad voor de mond. Dat is een hele goede eigenschap. Hierdoor kun je gemakkelijk bij een callcenter gaan werken. Bijvoorbeeld callcenter Rotterdam inbound. Ben je benieuwd wat callcenter Rotterdam ongeveer doet? Lees dan verder. 

Elke vraag heeft ook een antwoord

Wanneer je bij callcenter Rotterdam werkt, kan het zijn dat je dient als antwoordservice. Het antwoordservice wil eigenlijk zeggen dat je inkomende telefoongesprekken van een klant beantwoord. Denk bij een antwoordservice bijvoorbeeld aan de klantenservice van bepaalde winkels of gezondsheidsinstellingen.

Een antwoordservice wordt gebeld door een klant met vaak een vraag. Bijvoorbeeld wanneer wordt mijn product bezorgt, hoe zit het met mijn bestelling en nog veel meer.

Als antwoordservice is het de bedoeling om de klant zo goed mogelijk te informeren. Zo geef je de juist mogelijke informatie en probeer je de klant zo goed als mogelijk te helpen. Bij callcenter Rotterdam zit ook een antwoordservice. Maar daarnaast worden bij callcenter Rotterdam ook uitgaande gesprekken gedaan.

Alles wat erin gaat, komt…

Naast inkomende gesprekken, heeft callcenter Rotterdam ook uitgaande gesprekken te voeren. Denk hierbij aan gesprekken als vertellen over een nieuw product, een nieuw abonnement voor bijvoorbeeld je energie netwerk. Alles is mogelijk. Daarnaast kan er ook worden na gebeld om te vragen of de service die je hebt gehad goed was en of er nog ruimte is voor verbetering. Hierdoor kun je het callcenter Rotterdam verbeteren en je medewerkers feedback geven.

Hoe oud ben je precies?

Een bedrijf als bijvoorbeeld een callcenter heeft dagelijks vele verschillende mensen aan de telefoon. Dit kan zijn doordat klanten jou bellen om een antwoord te krijgen op een belangrijke vraag, maar ook kan het zijn dat je klanten belt om ze te informeren over een product. Het is belangrijk om dan de klant zo goed en duidelijk als mogelijk te kunnen helpen. Hierbij is het belangrijk om eenvoudige woorden te gebruiken die de klant kan begrijpen. Hierin kan het zijn dat je zo nu en dan een zou moeten schakelen. Het kan namelijk zo maar zijn dat je het ene moment een 67e-jarige man aan de telefoon hebt en het andere moment een meisje van 15 jaar oud. De woorden die je in het gesprek gebruikt, moeten gepast zijn en begrijpelijk voor de leeftijd.

Geef een reactie